Re: sas- og jbod-controller til FreeBSD

From: Claus Guttesen (none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 30 Jun 2008 - 14:19:35 CEST

Date: Mon, 30 Jun 2008 14:19:35 +0200
From: "Claus Guttesen" <none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: sas- og jbod-controller til FreeBSD

> Jeg er I hvertfald interesseret I at høre dine erfaringer med
> denne kabinet (som iøvrigt ikke findes længere hos Supermicro)
> og kontroller -- specielt prisen (X4500 er lidt pebret :)

Jeg har fået udstyret, og satte areca arc-1680-disk-kontrolleren i en
DL380. Det pudsige er at serveren slet ikke booter. Normalt når
serveren tændes, blæser den alt hvad vifterne kan klare, og efter et
par sekunder så drosler de ned, og justerer sig efter temperaturen i
stedet. Denne nedgang i lydniveau er hørbar. Men når areca-kortet
sidder i, så står vifterne med samme høje hastighed, og der kommer
ikke noget skærmbillede (på konsollen).

Har nogen prøvet noget tilsvarende? Dette er som sagt på en DL380. Den
booter udemærket med den indbyggede p400i-disk-kontroller. Jeg har
også prøvet at koble den interne kontroller helt ud (ved at fjerne den
fra sporet), men ingen forskel.

--
regards
Claus

When lenity and cruelty play for a kingdom, the gentlest gamester is the soonest winner.

Shakespeare