Re: freebsd make world

From: Thomas Rasmussen (none@thomas--gibfest.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 11 Jun 2008 - 17:53:14 CEST

Date: Wed, 11 Jun 2008 17:53:14 +0200
From: Thomas Rasmussen <none@thomas--gibfest.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: freebsd make world

Uffe R. B. Andersen wrote:

> Jeg har lige opgraderet fra 6.2-RELEASE til 6.3-RELEASE vha. følgende:
> ~ cd /usr/src/
> ~ make cleanworld
> ~ /usr/local/bin/cvsup -g -L 2 /sti/til/supfile
> ~ make -j4 buildworld
> ~ make buildkernel KERNCONF=MYKERNEL
> ~ make installkernel KERNCONF=MYKERNEL
> ~ make installworld
> ~ mergemaster
> ~ reboot
>
> - - med en passende supfile og MYKERNEL. Du har et reboot mere end jeg,
> kan du redegøre for årsagen til det?
Det er så man kan se om kernel virker før man går igang med installworld,
hvis noget går galt kan du boote med kernel.old og alt er som før du
startede.
Det er noget jeg har fra håndbogen. Jeg har ogå en 'mergemaster -p' før
installworld, som du har udeladt. Jeg er ikke sikker på hvad den gør, jeg
synes at kunne huske den mergede /etc/group men som regel kører den
igennem uden ændringer.

> Hvorfor csup? Fordi det ikke har dependencies?
Ja, simpelhen fordi den skal ikke installeres, den er bare i base klar
til brug.
supfile har samme syntax, jeg bruger stadig den fra
/usr/share/examples/cvsup/
Og som Søren også siger så skal den have samme commandline pånær at du
skal udelade '-g'.

> Det gjorde jeg godt nok også på den første jeg opgraderede, men ikke på
> den anden og begge gik lige godt. Har du et bud på, hvad der gik galt
> for dig? Jeg vil helt sikkert gøre det på begge maskiner, når jeg skal
> videre til 7.0, for her er jo store forandringer.
Godt spørgsmål, det kan jeg ikke huske. Det har nok lugtet af en en
unknown option eller noget, for min første tanke var at prøve en frisk
GENERIC
og derefter virkede det. Jeg har IPSEC options på den, så måske det var
noget
med det. Derudover har jeg PF og ALTQ og ellers er den standard.