Re: low-power fanless mx backup

From: Phil Regnauld (none@regnauld--x0.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 31 Jul 2008 - 14:36:14 CEST

Date: Thu, 31 Jul 2008 14:36:14 +0200
From: Phil Regnauld <none@regnauld--x0.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: low-power fanless mx backup

Ebbe Hjorth (info) writes:
> Hej liste!
>
> Jeg har en freebsd med en postfix kørende i et hosting center der fungerer
> som primær mail server, men ville egentlig gerne have en backup mail
> server, you know just in case

        Hvorfor ?

        Du kan jo have en backup MX der skal modtage mails så de kan
        leveres når din hoved mail server er oppe igen, eller du kan
        lade være, så er det de fjerne servere der gør det.

        Med mindre du har tænkt dig at bruge det som "nødsystem" for
        at kunne læse posten hvis hoved mailserveren er ned i længere tid ?

> Hvad har i af ideer / forslag / indspark?

        Ja, lad være med mindre du har en rigtig god grund :)