Re: freebsd + apache + logrotate

From: Daniel Schledermann (none@daniel--schledermann.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 29 Jul 2008 - 13:36:03 CEST

Subject: Re: freebsd + apache + logrotate
From: Daniel Schledermann <none@daniel--schledermann.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Tue, 29 Jul 2008 13:36:03 +0200

On Tue, 2008-07-29 at 13:16 +0200, Ebbe Hjorth wrote:

> Hmm ja, det kunne man jo også, ved ik om jeg har så meget styr på shell
> scripting, men det kan jeg jo så få, måske ;)
>
> Men der skal altså en linie pr log til?

Ja, det skal der til, svjks. Så hvis man har mere end et par stykker, så
kunne det da godt være at apache blev lidt forvirret :).

> Og hvis jeg kører apache funktionen, så laver den vel en HUP for hver log
> fil, og det er der vel ingen grund til?

Hmm.. hvis du anvender ekstern log-rotation, så laver den en HUP for
hver logfil. Hvis du derimod anvender apaches (rotatelogs), vil apache
slet ikke få nogle HUP's. rotatelogs vil derimod selv være i stand til
at skifte fil helt uden at skulle HUP'es. Navngivning vil dog afvige
lidt fra det en normal log-rotation giver.

--
./D

".. and besides, without C, how can there be script?"

-- Daniel Schledermann