Re: freebsd: unix socket programmering

From: Mic J (none@michael.cognacc--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 08 Jul 2008 - 03:18:34 CEST

Date: Tue, 8 Jul 2008 03:18:34 +0200
From: "Mic J" <none@michael.cognacc--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: freebsd: unix socket programmering

2008/5/4 Michael Rasmussen <none@mir--datanom.net.lh.bsd-dk.dk>:
> Hej alle,
>
> Case closed - med røde ører:-\

> skal være: memset(&addr_u, 0, sizeof(addr_u))
> Egentligt logisk nok i bagklogskabens klare lys:-)

Hvorfor er det logisk, bør en size of struct (type) ikke være samme
størrelse som
en instans af typen, (optimering ?), ja jeg siger jo ikke det forkert :),
kan bare ikke lige se det skulle gøre en forskel logisk. det skulle
vel ikke give en forskel
selvom der er en invalid værdi i sun_len?
Så hvad sker der egentligt.
Nogen der har en god forklaring?

PS. Mener jeg har brugt begge måder i NetBSD, med held.

Måske man skulle kigge i hvad den laver i assembler på de to metoder.
ehh gcc -S c.c
Hvordan er det lige man laver en fil der mixer assembler og c kode..!?
(note to self)

mic