Re: master.passwd og ups!

From: Peter N. M. Hansteen (peter@bsdly.net)
Date: Thu 03 Jul 2008 - 10:47:13 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: master.passwd og ups!
From: peter@bsdly.net (Peter N. M. Hansteen)
Date: Thu, 03 Jul 2008 10:47:13 +0200

"Michael Hembo" <none@hembo--micron.dk.lh.bsd-dk.dk> writes:

> Men normalt lå der tidligere på FreeBSD altid automatisk backup i
> /var/backups.
>
> Jeg ved dog ikke om de overlever en upgrade/mergemaster.

Det er et stykket tid siden jeg hadde noe NetBSD i drift, men akkurat
når det gjelder mergemaster (på FreeBSD og OpenBSD, og forsåvidt
sysmerge på nyere OpenBSD) og passordfiler, så fungerer 'm' for merge
utmerket, og avhengig av utgave vil du enten få beskjed om hvilken
kommando du skal kjøre for å generere databasen på nytt, eller så blir
nødvendige kommandoer kjørt automagisk. Overraskende hvis NetBSD ikke
har noe tilsvarende.

--
Peter N. M. Hansteen, member of the first RFC 1149 implementation team
http://bsdly.blogspot.com/ http://www.bsdly.net/ http://www.nuug.no/