Re: Apache/PHP spamproblemer

From: Claus Guttesen (none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 31 Jan 2008 - 11:37:00 CET

Date: Thu, 31 Jan 2008 11:37:00 +0100
From: "Claus Guttesen" <none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Apache/PHP spamproblemer

Hvis ikke php (og apache) er opgradéret til den seneste version, er
det første skridt. Dernæste er der en sektion i postfix (main.cf), der
starter med

# TRUST AND RELAY CONTROL

# The mynetworks parameter specifies the list of "trusted" SMTP
# clients that have more privileges than "strangers".
#
# In particular, "trusted" SMTP clients are allowed to relay mail
# through Postfix. See the smtpd_recipient_restrictions parameter
# in postconf(5).
#

Så du skal nok læse i postconf(5) for at få det til at virke.

Dernæste skal du i /etc/rc.conf sætte disse flag:

sendmail_enable="NONE"
postfix_enable="YES"

Så skal du slette /usr/bin/mailq, eller angive /usr/local/bin/mailq
for at bruge postfix'es egen mailq. Tilsidst skal du tilføje eller
aktivere 'NO_SENDMAIL= true # do not build sendmail and related
programs' i /etc/make.conf. Så vil du ikke oversætte og installére
sendmail i forbindelse med en build/install-world.

--
regards
Claus

When lenity and cruelty play for a kingdom, the gentlest gamester is the soonest winner.

Shakespeare