Re: Fjerne "recieved from" i Postfix?

From: Jette Derriche (none@bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 30 Jan 2008 - 21:31:27 CET

Subject: Re: Fjerne "recieved from" i Postfix?
From: Jette Derriche <none@bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Wed, 30 Jan 2008 21:31:27 +0100

On Wed, 2008-01-30 at 20:55 +0100, Uffe R. B. Andersen wrote:

> Ovenstående giver kun mening, hvis gateway'en laver static-nat og den
> pågældende nat-adresse er i rbl. Jeg har i hvert fald aldrig hørt om,
> endsige selv oplevet, at få afvist mail på baggrund af dens routing. I
> så fald vil en mere korrekt løsning være at bruge en relayhost, der ikke
> er i rbl - eventuelt vha. transport_map-funktionen. Sidstnævnte bruger
> jeg selv til at omgå TDCs port 25-blokering, da jeg ikke ønsker mine
> mails registreret iht. Logningsbekendtgørelsen ;-)

Først tak til Jer alle for oplysningerne der er givet videre.

Mht. til TDC, så er jeg selv fornylig blevet indfanget som kunde hos dem
(der var ikke andre muligheder herude på bøh-landet), og det er faktisk
muligt at få åbnet for port 25 hvis man har en fast IP hos dem. Det
gjorde jeg selv til at starte med.
Nu relayer jeg imidlertid gennem smtp.mail.dk da mine mails bouncede
flere steder ... dette fordi TDC tildeler faste IP adresser fra et
dynamisk range.

/Jette