Re: Overvågning af mailqueue, genstart af process

From: Mikael Syska (none@mikael--syska.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 28 Jan 2008 - 02:11:52 CET

Date: Mon, 28 Jan 2008 02:11:52 +0100
From: Mikael Syska <none@mikael--syska.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Overvågning af mailqueue, genstart af process

Hej,

Flemming Jacobsen wrote:

> Hvorfor laver du ikke bare et script med indhold i stil med:

Fordi jeg ikke er en haj til shell scripting og den nemme løsning som
jeg kan se det er, faldt mig ikke lige ind, da jeg sad med problemet.
> #!/bin/sh
>
> n=`/bin/ls -1 /var/spool/postfix/hold | wc -l`
> if [ $n -le 1000 ] ; then
> echo OK
> else
> echo FAIL
> fi

> Så bliver regex pludselig meget mere lige til.

Ja, men nu er det jo heller ikke rexex, men en super meget nemmere
løsning ... :-) and I like it.

> Hyg'
> Flemming

Den kommando kan jo også smies ind i daedalus ... men det er nok ikke
noget jeg gider at bruge mere tid på. Med mindre jeg skal til at
overvåge flere processes.

Tak for tippet.

mvh
Mikael Syska