Re: php apache spm

From: Sven Esbjerg (none@list0--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 15 Feb 2008 - 09:37:17 CET

Date: Fri, 15 Feb 2008 09:37:17 +0100
From: Sven Esbjerg <none@list0--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: php apache spm

On Thu, Feb 14, 2008 at 10:55:30PM +0100, Line Wolff wrote:

> Hvordan "virker" libcurl ikke? Fejlmeddelelse?
> Har du regnet lidt på hvor meget memory maskinen skal bruge for at køre
> så mange processer? (hint: du kan blive overrasket)
> Hvor meget RAM har maskinen? Swapper den?

Der er ingen fejl fra libcurl. Man får en HTTP timeout. Eneste jeg kan se er
at mens det står på har apache nogen processer med 99% CPU tid - kortvarigt.
Men altså ingen fejl fra hverken apache eller PHP.
Når der ikke er fejl svarer php-siden med libcurl med det samme. Siden er:

<?php

// create a new cURL resource
$ch = curl_init();

// set URL and other appropriate options
curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, "http://www.somesite.dk/");
curl_setopt($ch, CURLOPT_HEADER, 0);

// grab URL and pass it to the browser
curl_exec($ch);

// close cURL resource, and free up system resources
curl_close($ch);
?>

somsite er selfølgelig noget korrekt ;)

Maskinen er for det mest mellem 88% og 92% idle. Den har i snidt 4% iowait
med sjældne peaks på op til 22% (backup). CPU er mestendels user.
Med andre ord har maskinen masser af kræfter.

Nej den swapper ikke. Der brugt 4k swap på maskinen konstant.
Maskinen er en HP DL380 G4 med 2 3,2GHz 2Mb cache Xeon (HT) processorer og 2G
RAM.
OS er SLES 9 32 bit.

ulimit -aH
core file size (blocks, -c) unlimited
data seg size (kbytes, -d) unlimited
file size (blocks, -f) unlimited
max locked memory (kbytes, -l) unlimited
max memory size (kbytes, -m) unlimited
open files (-n) 65535
pipe size (512 bytes, -p) 8
stack size (kbytes, -s) unlimited