php apache spm

From: Sven Esbjerg (none@list0--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 14 Feb 2008 - 21:54:13 CET

Date: Thu, 14 Feb 2008 21:54:13 +0100
From: Sven Esbjerg <none@list0--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: php apache spm

Advarsel: noget off-topic

Jeg vil tillade mig at spørge her selvom det handler om af apache+php på
linux.

Jeg passer en server som jeg har oplevet nogen problemer med. Serveren har
330 sites og er baseret på en apache-2.0 med php-5. Jeg har for nyligt sat
cronolog'ning op for hvert site - både for access og error. Det medførte 660
logprocesser og at jeg måtte hæve ulimit værdierne for at apache kunne
starte. Jeg satte dem meget højt og hævede maxclients osv også. Apache
starter og det meste virker...

PHP har libcurl med som bruges meget til at gøre ting med dele af andre
sites. Når alle logprocesser kører virker libcurl ikke. Ændrer jeg blot
errorlogningen til at være 1 fælles cronolog virker libcurl igen.
Dvs apache går fra at have omkring 900 - 1200 processer til at have 600 - 900
processer.

Nu er mit spm. er der nogen som har en god ide til hvad som spænder ben?
Ressource limits er sat så højt at de ikke burde have betydning. Dvs.
enten unlimited eller over 60000 (nproc).

Jeg hælder selv til en bug eller en hardcoded grænse.
Gode ideer modtages gerne.

-Sven

--
WWW: http://sven.esbjerg.name