Re: apache / php vil ikke poste

From: Martin Kjeldsen (none@martin--martinkjeldsen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 16 Dec 2008 - 17:09:33 CET

Date: Tue, 16 Dec 2008 17:09:33 +0100
From: Martin Kjeldsen <none@martin--martinkjeldsen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: apache / php vil ikke poste

Ebbe Hjorth (12:19 2008-12-16):
> Hej liste,
>
> Jeg har installeret og opsat apache22 og php5 ganske som jeg plejer, men
> når jeg laver følgende, virker det ikke.
>
> http://bytemind.dk/forside.php?action=ebbe
>
> indhold af forside.php
>
> <?PHP
> echo "X: $action";
> ?>
>
> Websiten viser bare X: og ikke X: ebbe
>
> Hvorfor dælen gør den ikke det? Ingen fejl i log filerne.
>
> Jeg har lavet en AddType og tilføjet php modulet til apache, ellers ville
> X: ikke komme frem.
>
> FreeBSD v7.0
> [...]

Spørgsmålet er måske mere relevant på en PHP liste. Men problemet skyldes at
register_globals er per default slået fra i versioner af PHP der ikke er meget
gamle.

Bemærk (fra php.ini)

; You should do your best to write your scripts so that they do not require
; register_globals to be on; Using form variables as globals can easily lead
; to possible security problems, if the code is not very well thought of.

I stedet for at bare slå register_globals til er den korrekte måde:

echo "X: {$_GET['action']}";

Martin