Re: PPPoA via Ethernet

From: Mark Ruvald (none@wabsie--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 15 Dec 2008 - 16:36:36 CET

Date: Mon, 15 Dec 2008 16:36:36 +0100
From: "Mark Ruvald" <none@wabsie--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: PPPoA via Ethernet

15/12/08 skrev Ebbe Hjorth <info@ebbehjorth.dk>:

> Hej liste!
>
> Jeg har købt en Soekris som jeg gerne vil have som router, og har sat den
> op og det kører smukt. Men lige pt står den bagved min CyberCity router
> (zyxel 650r), og det vil jeg jo gerne slippe for. Men... Kan det lade sig
> gøre? PPPoA som den nu bruger er vel egentlig en modem ting? Jeg har godt
> nok købt et RJ-11 til RJ-45 kabel, men det nytter jo ikke meget hvis det
> kræver at jeg har et modem. Jeg har prøvet at sætte det til og sætte det
> op, men det virker ikke, der kommer jo ikke engang lys i netkortet.

Kan jeg godt forstå; det er jo slet ikke ethernet ;-)

Har jeg gang i et forgæves projekt? Eller er der nogen der har en linie
> kørende uden et modem?

Kan du ikke deaktivere NAT på ZyXEL'en, dvs bare lade den fungere som modem.
Så kan soekris køre NAT hvis du har brug for det.

Jeg har brug for hjælp ;)

Hvis det ikke er svar nok, så skriv lidt mere info om netværket.

Mvh Ebbe

> FreeBSD v7.0 på en Soekris 5501

mvh

--