Re: Soekris Server

From: Line Wolff (none@line--nelja.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 30 Apr 2008 - 15:31:04 CEST

Date: Wed, 30 Apr 2008 15:31:04 +0200
From: Line Wolff <none@line--nelja.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Soekris Server

Phil Regnauld wrote:
> :) Phk vil nok kunne bekræfte, at Soekriserne findes mærkelige steder,
> såsom i toppen af vindmøller, underjorden i miner, i flyvemaskiner, etc...

Det er jeg udmærket klar over, hr :-) men jeg tog mig den store frihed
at tolke ud fra Kristians mail at det nok ikke var mission kritiske
opgaver han rodede med (no offense Kristian ;-)
> Med RW monteret FSer ? Anyway, det er nok rigtigt at moderne CF kort
> "holder" bedre. Jeg kravler tilbage i min mørke hule.

Jep, RW monterede FS'er, såsom /var/db, /usr/local/www og /var/log med
"normalt" brug... men nej, ikke tungt RW brug, som i swap.
Vi snakker hjemmeserver her (ja, skal jo passe på med hvad jeg siger
;-), dvs maskinen har et lavt load, med rundt regnet 95% RO queries mod
db'en (selects), og et website der ikke opdateres alt for ofte. Men nej,
det er langt fra kun RO. Jeg vil stadig mene, at med de lave priser på
CF, og med det behov og brugsmønster, er CF en fin løsning til prisen.

SSD er en anden snak. Har det (faktisk den Mtron fra PHK's artikel) i en
bærbar. Det er en drøm. Og det er dyrt ;-)

/ Line