Re: Soekris Server

From: Line Wolff (none@line--nelja.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 30 Apr 2008 - 15:23:20 CEST

Date: Wed, 30 Apr 2008 15:23:20 +0200
From: Line Wolff <none@line--nelja.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Soekris Server

Kristian Møllenborg wrote:
> Det var også lidt det, der var min tanke. Så bare have dagligt backup.

Nemlig, eller smide de ekstra 180-200,- efter et ekstra kort og smide
2x4GB CF op i mirror (og så selvf stadig have backup ;-) men ikke være
så afhængig af den).

Bare husk på, at CF write performance er ret ringe. Det ser jo heller
ikke ud til at performance er målet med dit projekt, men bare lige så du
ikke bliver overrasket. På min box, har jeg løst det ved at have
/usr/src og lign. ikke-mission-kritiske dirs liggende på et
netværksshare. Det fungerer fint, er kvikt (via gigabit ihf) og sparer
så også lidt plads på solid state mediet.

/ Line