Re: problem med sendmail

From: Keld Jørn Simonsen (none@keld--dkuug.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 28 Apr 2008 - 22:03:41 CEST

Date: Mon, 28 Apr 2008 22:03:41 +0200
From: Keld Jørn Simonsen <none@keld--dkuug.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: problem med sendmail

On Mon, Apr 28, 2008 at 09:06:57PM +0200, Phil Regnauld wrote:

> Det er oppe til den modtagende site at beslutte hvilken politik.
> Det giver dem en chance for at parse deres logs og rette op på
> evt. konfig filer. Postfix defaulter til 450 out of the box.

Ja, postfix har dette som default, for at der ikke sker skade ved
forkert konfiguration til at begynde med. Men bør det ikke ændres i
konfigurationen, når man har verificeret på sin installation at alt
kører som det skal?

Jeg kan ikke umiddelbart se nogen grund til at give en 450 kode ved
ukendt modtager. Afsenderen bør få en 5xx kode så der er mulighed for at
se at man har skrevet gal afsenderadresse, og gensende mail til den
rigtige modtager. Eller hvad?

Hilsen
keld