Re: Filesystem documentation

From: Mic J (none@michael.cognacc--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 10 Apr 2008 - 23:50:29 CEST

Date: Thu, 10 Apr 2008 23:50:29 +0200
From: "Mic J" <none@michael.cognacc--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Filesystem documentation

On 4/10/08, Martin Toft <none@mt--martintoft.dk.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> Hejsa,
>
> jeg faldt over denne liste, der har beskrivelser af partition IDs:
>
> http://www.win.tue.nl/~aeb/partitions/partition_types-1.html
>
> Jeg ved dog ikke hvornår den sidst er opdateret.
>

> Martin

Hej Martin Tak for linket lige hvad jeg ledte efter.
Det vil sige Id identificerer systemet men ikke fil systemet ?

Det vil sige at foreksempel netbsd a9.
altid er det samme id, eller hvad.

det vil sige reiserfs på netbsd vil også have partition id a9
eller hvad.

Det virker som om det er mixet sammen lidt om det er systemet
eller filsystemet (eks ntfs).

Er der nogen der ved hvad man skal læse for at forstå dette.?

har læst disklabel, mbr, fdisk etc. kigget lidt i sovse koden etc.
og søgt på nettet. men kan ikke lige finde noget godt.(eller forstår
det ikke :) )

michael