Re: virtualisering med freebsd

From: Kasper Bonne (none@kbonne--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 04 Apr 2008 - 11:51:55 CEST

Date: Fri, 4 Apr 2008 11:51:55 +0200
From: "Kasper Bonne" <none@kbonne--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: virtualisering med freebsd

2008/4/3 Mark Ruvald <none@wabsie--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>:

> qemu er da mærkbart langsommere end virtualbox/vmware.
> Synes du ikke?

Hvis man ikke bruger accelerator modulet så er qemu ret langsom, men
med det modul synes jeg personligt at performance tabet er til at leve
med.

Jeg har ikke prøvet virtualbox og det er flere år siden jeg rodede med
vmware, så jeg kan ikke vurdere hvor hurtigt/langsomt qemu er i
forhold til dem. Det kan godt være at qemu er det langsomste, men hvis
man bare skal køre en exchange server og lidt andre småting er det
hurtigt nok (IMO).

/Kasper