Re: virtualisering med freebsd

From: Lars Josephsen (none@hunter--dina.kvl.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 02 Apr 2008 - 19:46:52 CEST

Date: Wed, 2 Apr 2008 19:46:52 +0200
From: Lars Josephsen <none@hunter--dina.kvl.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: virtualisering med freebsd

On Fri, Mar 28, 2008 at 01:12:55PM +0100, Michael Rasmussen wrote:

> Findes der en grafisk installer til FBSD?
> Jeg kunne, med lidt hiv og sving, installere FBSD7 i VirtualBox. Pt.
> anvendes XFCE4 som windowmanager og desktop, og det performer faktisk
> ganske fornuftigt selv med en dedikeret rammængde på 256MB.

Man skal nok passe lidt paa med VirtualBox: For en maaned siden proevede
jeg at installere OpenBSD 4.3 Beta i VirtualBox, men efter
installationen fik jeg konstant segfaults. Saa jeg sendte dmesg og
core-filer til OpenBSD folkene og her er det svar, jeg fik fra Theo de
Raadt:

Det lyder ikke betryggende.

Med venlig hilsen

Lars

--
Lars Josephsen <none@hunter--dina.kvl.dk.lh.bsd-dk.dk> LJ667-DK
System Administrator, Department of Natural Sciences