Re: Happy-soekris'ning

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 27 Sep 2007 - 08:59:33 CEST

From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Happy-soekris'ning
Date: Thu, 27 Sep 2007 08:59:33 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 27/09/2007, at 8.50, Poul-Henning Kamp wrote:

> Det starter "lsx" der er et X-modem program. De to første linier
> sørger for at lsx taler med den serielle port til søkris'en, forudsat
> programmet startes med tip(1)'s ~C kommando.

> Har du checket ?

hverken cu eller tip følger med OSX

men det kan måske findes et sted?

lrzsz findes i MacPorts, men igår kunne jeg ved gud ikke
få hul igennem til download via mit normale "lsz -X" file transfer
i OSX med Minicom som terminalprogram ...

ideen med at skulle taste ~C er irriterende på danske tastaturer
og minicom+lsz plejer sådan set at virke for mig

Men generelt havde jeg dårlig karma igår, så om en kop kaffe mere
prøver jeg igen med minicom og lsz, både fra OSX og OpenBSD
- alternativet er at bruge den korte version fra kd85.com som
kræver ~C, men som virker :-)

http://soekris.kd85.com/flashupdate_4801

Gregers: faktisk sidder min egen 5501 på en OpenBSD for tiden
i serverrummet og jeg brugte derfor kd85 proceduren til min
egen, så mon ikke den vil virke på din, især hvis du er
langt væk fra min dårlige indflydelse :-)

btw vi var alt for få til happy hack, næsten gang vil jeg foreslå
at vi gør det et andet og mere hyggeligt sted, med kaffe!
evt. et kontor med wii, hint hint :-)

--
Henrik Lund Kramshøj, Follower of the Great Way of Unix
hlk@security6.net, +45 2026 6000 cand.scient CISSP CEH