Re: Hvordan smadrer man sin MBR?

From: Erik Cederstrand (none@erik--cederstrand.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 21 Sep 2007 - 09:15:49 CEST

Date: Fri, 21 Sep 2007 09:15:49 +0200
From: Erik Cederstrand <none@erik--cederstrand.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Hvordan smadrer man sin MBR?

Lars Bonnesen wrote:
> F.eks.:
>
> http://www.diydatarecovery.nl/mbrtool.htm

Hmm, det er en DOS diskette, som jeg kan boote fra og rette MBR manuelt.
Måske forstår I mig ikke :-)

Jeg har en server, som konstant kører "make release" fra det nyeste
CURRENT træ. Jeg har en slave, som booter PXE, henter den seneste
release og installerer FreeBSD samt et par benchmark-programmer på sin
harddisk. Slaven rebooter, og kører benchmark-programmerne. Slaven er nu
klar til at reinstallere. Slaven gør dette så hurtigt, som serveren kan
nå at lave releases, altså ca. en gang i timen. De næste 4 måneder, i
hvert fald. Jeg vil nødig skulle fedte med disketter eller BIOS 3.000
gange over den næste par måneder :-)

Erik