Re: Gateway software

From: Claus Krogsgaard (none@claus--krogsgaard.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 10 Sep 2007 - 10:32:26 CEST

Date: Mon, 10 Sep 2007 10:32:26 +0200 (CEST)
Subject: Re: Gateway software
From: "Claus Krogsgaard" <none@claus--krogsgaard.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Tak for input.

Jeg kan også tilslutte mig holdningen til antiterror loven, men vi kommer
desværre ikke uden om det problem...

Hvis vi ikke tager forbehold og logger korrekt for foreningen en bøde.
Forgående tilfælde viser at det er en temmelig stor bøde :( - Derfor er
der også besluttet i bestyrelsen at vi skal sørge for at dette punkt
blever fulgt til fulde.

Mht. kabler osv. så er de trukket ud i lejlighederne. Switche er også på
plads, men det er nogle ældre 100Mbit Level 2 switche uden management. Da
de ikke skal udskiftes endnu, så er vi nød til at opfinde den dybe
tallerken i form af en server der kan håndtere de problemer med
fremkommelighed som vi tidligere har oplevet. Vi skal/kan tidligst skifte
switchene om 3 år, men helst først om 5+ år.

Server HW er også købt og består af en Xeon 5120 m. 4GB ram og 1280GB HD
som er sat i RAID 5.

Grafer er altid godt at have, men vi ønsker som sagt at bruge den indkøbte
liniekapacitet mest muligt og ønsker ikke at begrænse brugerne i deres
brug af servicen. Vi ønsker dog at garantere servicen, således at brugere
ikke ligger under for andre brugeres brug. dvs. prioritere trafikken.

mvh.

Claus