Re: load-gennemsnit

From: Claus Guttesen (none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 06 Sep 2007 - 14:45:33 CEST

Date: Thu, 6 Sep 2007 14:45:33 +0200
From: "Claus Guttesen" <none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: load-gennemsnit

> Så skal du hellere kigge på hvor lang svartiden er fra dine diske
> (gstat(8)) det er meget mere relevant.

Vores webservere har billederne liggende på en nfs-server. De lokale
diske bruges kun til web-kode (php) og til at tage imod filer (i
/tmp-mappen) som så flyttes over på nfs-serveren. Gstat vil næppe give
et mere korrekt billede af belastning end load_avg i mit tilfælde.

Jeg læste sysctl(3) men kan ikke finde reference til gstat. Skal gstat
"blot" kaldes fra et script, eller kan jeg anvende sysctl(3)?

--
regards
Claus

When lenity and cruelty play for a kingdom, the gentlest gamester is the soonest winner.

Shakespeare