Re: maillog.x.bz2 - nemmeste måde at søge i dem på ?

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 02 Oct 2007 - 10:55:57 CEST

From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: maillog.x.bz2 - nemmeste måde at søge i dem på ?
Date: Tue, 2 Oct 2007 10:55:57 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 02/10/2007, at 9.34, Allan Wermuth wrote:

> [...]
Du skal blot have LML på den server der har logs og den forwarder events
til prelude-manager, den centrale via TLS.

Prelude manager bruger en database, som kan ligge på samme eller anden
maskine.

Prewikka som er Webgui kan ligeledes også ligge på en helt anden
maskine.

Det er en ret god arkitektur med mulighed for relay managers osv.
Sådan ret Enterprise agtigt.

> Jeg kunne se en fordel i, at lade min nuværende loghost konsolidere
> data på
> en stor SAN disk, som hidtil, og så forwarde al syslog til Prelude
> serveren,
> hvor jeg så kunne køre diverse *.rules på loggen. Samtidig vil jeg
> jo få
> "foræret" et web-frontend til databasen med events.
jeps

Mit indtryk af Prelude generelt er supergodt, men husk at tune
databasen - mine egne evner som Posgresql admin slog hurtigt igennem :-)

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, Follower of the Great Way of Unix
hlk@security6.net, +45 2026 6000 cand.scient CISSP CEH