Re: Mailproblemer

From: Preben Uhrskov (none@preben--uhrskov.biz.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 19 Nov 2007 - 10:51:57 CET

Date: Mon, 19 Nov 2007 10:51:57 +0100
From: "Preben Uhrskov" <none@preben--uhrskov.biz.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Mailproblemer

On 11/19/07, Jeppe Bundsgaard <none@jeppe--bundsgaard.net.lh.bsd-dk.dk> wrote:
> Hej liste
> Jeg ved ikke rigtig om dette er bsd-relateret - men jeg ved heller ikke
> hvor jeg ellers skal gå hen med det... Håber I vil hjælpe mig eller lede
> mig rette sted hen.
>
> Jeg har problemer med at sende mail via phpmailer og squirrelmail til
> nogle få modtagere.
> Jeg får fejlen "SMTP Error: The following recipients failed" fra phpmailer
> og "550 5.1.1 <none@email--address.tld.lh.bsd-dk.dk> Recipient address rejected: User
> unknown in virtual mailbox table fra squirrelmail.
> [...]

Hej Jeppe

Så vidt jeg kan se ud af dine logs, så sender du ikke ud gennem samme
SMTP-server, og problemet ser ud til at ligge i, at den SMTP, som
phpmailer bruger, ikke accepterer din modtageradresse. Prøv at hoppe
ind i din squirrelmail konfiguration og dobbelttjek hvilken
SMTP-server, der bliver brugt. Ellers kan du jo altid lave en `man
sendmail´ og sætte den op med en smart host og bruge localhost som
SMTP.

Håber det hjalp lidt.

// preben