Re: klokken bliver ved med at gå forkert

From: Claus Guttesen (none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 25 May 2007 - 12:57:49 CEST

Date: Fri, 25 May 2007 12:57:49 +0200
From: "Claus Guttesen" <none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: klokken bliver ved med at gå forkert

> I går kl 16 satte jeg klokken så den passe med mit ur, og tjekkede flere
> gange at den gik rigtigt, men her til morgen kl 8.48 når jeg skriver date,
> så siger klokken Thu May 24 23:55:48 CEST 2007
>
> Hvorfor bliver den ved med at gå forkert? har kopieret /usr/share/zoneinfo
> til /etc/localtime, men det har åbenbart ik hjulpet.

Har maskinen været genstartet? Sæt maskinen til at kontakte en
ntp-server én gang i døgnet fra crontab:

# get time
15 1 * * * /usr/sbin/ntpdate fartein.ifi.uio.no

Vælg dog en niveau 2 ntp-server i nærheden af dig, dog ikke phk's :-)
Den har vidst haft lidt travlt for en stund siden.

--
regards
Claus

When lenity and cruelty play for a kingdom, the gentlest gamester is the soonest winner.

Shakespeare