RE: qmail n00b :-)

From: Carsten Jensen (none@tomse--tomse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 22 May 2007 - 18:55:01 CEST

Subject: RE: qmail n00b :-)
Date: Tue, 22 May 2007 18:55:01 +0200
From: "Carsten Jensen" <none@tomse--tomse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Mange nævner postfix, har ikke selv prøvet den (endnu), men du kan finde en rigtig god guide til at sætte en qmail mailserver op, på www.qmailrocks.org
PT er den lavet til FreeBSD 4 og 5, men kan sagtens tweakes til 6 også.

Der er nogle punkter som ClamAV som du skal skippe (ind til videre) da Clam
har skiftet proceduren for håndteringen af mails, og hurtigt laver en fejl.

Guiden er også kanon til at lære systemerne bedre at kende, som du så til sidst vil føle dig fortroligt med (det har jeg).

Syntes bare du lige skulle have denne resource også :-)

Mvh
Carsten