Re: Rækkefølge ved opdatering

From: Søren Hansen (none@shan--soeren-hansen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 21 May 2007 - 22:43:26 CEST

Date: Mon, 21 May 2007 22:43:26 +0200
From: Søren Hansen <none@shan--soeren-hansen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Rækkefølge ved opdatering

Jette Derriche wrote:
> Jeg har her i weekenden opdateret pakker og kerne... men blev i tvivl om
> hvad den korrekte række følge egentlig er... skal man opdatere kernen
> før installerede pakker, eller omvendt?

Jeg taler nu for mit kendskab til FreeBSD. Som regel kan du opdatere
pakker og kerne hver for sig når du har lyst.

Nogle få pakker (jeg kan kun komme i tanke om lsof) registrerer hvilken
præcis version af systemet de er blevet kompileret til og giver en
advarsel, hvis de køres på et andet system. Andre pakker, som indeholder
kernemoduler, kan skulle omkompileres, når der er lavet ny kerne (eks.
nvidia driveren).

Så givet jeg forstod dit spørgsmål rigtigt, er den sikre rækkefølge
kerne, pakker.

Mvh Søren