Re: qmail n00b :-)

From: Jette Derriche (none@bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 21 May 2007 - 21:45:30 CEST

Subject: Re: qmail n00b :-)
From: Jette Derriche <none@bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Mon, 21 May 2007 21:45:30 +0200

On Mon, 2007-05-21 at 19:26 +0200, Claus Guttesen wrote:

> Hvis det er den guide som nævner mysql, så undlad den. En
> standard-installation behøver ikke mysql, og alt skal installéres via
> ports-samlingen.

Nej, en standard installation behøver ikke mysql, men skal man
administrere mange konti/brugere, er det rart at kunne smække et
interface ovenpå, som f.eks. Postfix Admin - og jeg kan klart anbefale
at benytte virtuelle brugere, da det betyder de ikke behøver en konto på
systemet.

Min postfix tutorial på nerdgirl.dk er inspireret af.
http://postfix.wiki.xs4all.nl/index.php?title=Virtual_Users_and_Domains_with_Courier-IMAP_and_MySQL

Jeg benytter dog ikke Postfix Admin, da phpmyadmin er fint for mig :-)

/Jette