Re: Erfaring med reverse proxy?

From: Tommy Eriksen (none@tommy--the-coffeeshop.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 17 May 2007 - 13:09:36 CEST

From: "Tommy Eriksen" <none@tommy--the-coffeeshop.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Erfaring med reverse proxy?
Date: Thu, 17 May 2007 13:09:36 +0200

> Jo, jeg har læst en del om den. Dog synes jeg det ser ud til at der er en
> del åbne tickets med bugs tilbage fra 2006 som lyder temmelig alvorlige.
> Den ser ellers ud til at være ekstrem hurtig. Men det hjælper jo ikke så
> meget hvis den er ustabil og crasher ved højt load.

Hvis højt load er et problem, er det så den bedste løsning at placere
billederne så langt væk fra brugeren som muligt og designe et proxysystem?
:)
Der er et par uhensigtsmæssigheder i Varnish, bl.a. har vi observeret at den
ukritisk cacher alt (hvilket gav et par sjove resultater i forbindelse med
at en Zope-server returnerede http/500 og lignende pga højt load), men
generelt synes jeg den kører rigtig godt.

Der er mange zopefolk der sværger til Squid som reverseproxy, personligt
synes jeg den er ganske forfærdelig at lege med.

/Tommy
Beklager evt. manglende l'er i ovenstående - tastatur til HP NC6000 købes
*suk*