Re: Ændre længden på username

From: Kasper Bonne (none@kbonne--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 10 May 2007 - 00:35:20 CEST

Date: Thu, 10 May 2007 00:35:20 +0200
From: "Kasper Bonne" <none@kbonne--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Ændre længden på username

On 5/9/07, Claus Krogsgaard <none@claus--krogsgaard.dk.lh.bsd-dk.dk> wrote:
> Hej NG,
>
> Jeg har et problem. Jeg vil gerne ændre længden på username, der kan
> benyttes is systemet. Jeg køre FreeBSD 6.2. pt. kan jeg ikke lave dem
> længere end 16 chars :(
>
> Er der en der vil poste en guide.

Man kan nok ikke kalde det en guide, men hvis du ændrer UT_NAMESIZE og
MAXLOGNAME i henholdsvis /usr/src/include/utmp.h og
/usr/src/sys/sys/param.h og bygger verden, skulle du kunne sætte den
længde du gerne vil have. (Bemærk at MAXLOGNAME skal være lig med
UT_NAMESIZE+1)

UT_NAMESIZE (default 16)
MAXLOGNAME (default 17)

Så vidt jeg ved er det alt der skal til, har dog ikke prøvet for nylig.

/Kasper