Re: SpamAssassin

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 03 May 2007 - 10:33:23 CEST

From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: SpamAssassin
Date: Thu, 3 May 2007 10:33:23 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 03/05/2007, at 9.46, Torben Sørensen wrote:

> Hey folks
>
> Jeg har fået spamassassing installeret sammen med min imap server
> ved at følge den fine vejledning på NerdGirld.dk... men når jeg
> kigger i /var/log/maillog får jeg en SQL fejl...
>
> Er der nogen der ved hvordan user preferences skal se ud
> spamsettings-tabellen?
ja, det er der helt bestemt!

Da jeg så din mail tænkte jeg (igen) AAAAAARRRGGGGGHHHH FOR FANDEN DA!

Nu skal vi igen have en tråd hvor den blinde, døvstumme og
ubehjælpsomme Torben
skal mades med en ske ...

Sorry, for det sure indlæg men for fanden mand!

"når jeg kigger i /var/log/maillog får jeg en SQL fejl"

HVAD ER FEJLEN MAND! ER DU IDIOT!
Gider du gøre dig den ulejlighed at beskrive fejlen, din opsætning,
hvad OS?,
hvad version af database-server, hey hvad ER det for en databaseserver?
osv osv.

Jeg kan klart anbefale at man læser det klassiske dokument omkring
kunsten at spørge
http://www.catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html
How To Ask Questions The Smart Way
Eric Steven Raymond

Når I læser ovenstående og den gnavenhed skal jeg straks gøre det klart
at alle selvfølgelig kan sende spørgsmål til denne liste og jeg da
opfordrer
alle der har et relevant problem til at skrive her.

Begynder, nybegynder, erfarne, lette (men ikke side 1 i manualen nemme)
og svære spørgsmål.

Men gør for fanden et forarbejde - således at dem der læser har en
chance
og bemærk at de færreste jeg kender i BSD-DK har clairvoyante evner ;-)

Det er vist gang på gang at ved at give et minimum af oplysninger kan
andre lynhurtigt hjælpe eller pejle sig ind på yderligere spørgsmål
og tada.wav så får man en løsning fra BSD-DK mailinglisten.
... og man kan så kigge på de tråde hvor Torben spørger og undre sig
over hvorfor de ofte kører i ring!

Skriv og spørg - men lad være med at spilde vores allesammens tid :-)

Mvh

Henrik
PS hvis nogen kender noget kill.thread til Mail.app på OSX vil jeg
være VILD efter at høre om det!

--
Henrik Lund Kramshøj, Follower of the Great Way of Unix
hlk@security6.net, +45 2026 6000 cand.scient, CISSP