Re: Ny laptop

From: Dennis Pedersen (none@mlist1--daydreamer.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 27 Mar 2007 - 22:18:39 CEST

Date: Tue, 27 Mar 2007 22:18:39 +0200
From: Dennis Pedersen <none@mlist1--daydreamer.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Ny laptop

Poul-Henning Kamp wrote:
> Min Thinkpad har opgivet og jeg leder efter ny laptop.
>
> Er der nogen der kender Zepto 6615W ?
>
> Andre gode forslag med mindst 1400x1050 oploesning ?
>
> Poul-Henning

Har du en gang haft Thinkpad bliver du slemt skuffet hvis du skal
nedgraderes til en Zepto.
Det er noget arrigt plastic værk. Det minder mest om noget der hører
hjemme i harald nyborg.

En ting som reservedele kan du også godt skyde en hvid pil efter - et
nyt batteri f.eks er udgået hurtigere end du kan tælle til 10. Så i
praksis frygter jeg selv de mest elementære reservedele er umugligt at
finde efter garantien er udløbet.

En IBM derimod kan du jo få alt i parts til - enten fra IBM,ebay eller
en servicepartner.
Og så er deres laptops svære at hamle op med - eneste jeg kan komme i
tanke om der er nogenlunde på omgangshøjde er HP NX notebooks.

Med de krav du stiller til opløsning ville jeg også kigge på en Z serie IBM.
Alternativt hvis kravene kan bøjes lidt er en T serie maskine super lækker.

/Dennis