Kommandoen du -s

From: Kristian Mide (none@kristian--mide.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 21 Mar 2007 - 16:02:17 CET

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: Kristian Mide <none@kristian--mide.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Kommandoen du -s
Date: Wed, 21 Mar 2007 16:02:17 +0100

Hej gruppe!

Jeg har et perl script som opsamler Maildir størrelser ud fra en
databasen..

Men her den sidste nat da scriptet har kørt har du -s <maildirpath>
konsekvent målt det dobbelte antal kilobytes og jeg har ingen anelse
om hvordan det har ku gå til.

Det er forholdsvis nyt at jeg måler på maildirsne og smider det pænt
ind i en database så det har ikke kørt mere end ~30 gange eller sådan
noget.

Men hvordan delen kan den bare måle det dobbelte om natten, hvor
maskinen oven i købet ikke engang har særlig meget at lave på fil
systemet?

ns# uname -a
FreeBSD ulla.noget.dk 5.4-RELEASE-p8 FreeBSD 5.4-RELEASE-p8 #1: Tue
Oct 25 15:28:30 CEST 2005

Nå men, nu er det jo perl, og så tænke jeg på, hvis den ikke er
præcis du -s så er det jo svært automatisk at sende en mail til
kunderne der bruger formeget plads og brokke sig, er der en smartere
måde at rive de her data ud fra filsystemet på?

Venlig Hilsen
Kristian Mide