Re: Anbefalinger af bærbar

From: Soeren Straarup (none@xride--x12.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 08 Mar 2007 - 08:28:41 CET

Date: Thu, 8 Mar 2007 08:28:41 +0100
From: Soeren Straarup <none@xride--x12.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Anbefalinger af bærbar

On Wed, Mar 07, 2007 at 09:28:41PM +0100, Brian Josefsen wrote:
> Hej
>
> Jeg har brugt lang tid på at finde en ny bærbar og længe er tankerne
> gået imod en ny Thinkpad/Lenovo, men nu snakker folk ikke så pænt om dem
Jeg har en Lenovo 3000 N100
Som jeg er glad for, den kostede omkring 6k.
Der er dog nogle minuser ved den:
1) ACPI er ikke helt understøttet (er et af mine kommende projekter)
2) Broadcom wifi kort..

Ved hjælp af ariff@freebsd er lyd blevet supporteret på den. (hda)
Jeg har senere fundet nogle små problemer, som jeg skal have snakket med ariff
om.

> længere, men mine krav er faktisk ret simple og måske andre har gjort et
> godt køb de vil fortælle om.
>
> 12" gerne mindre
Den er større en 12" og er en wide

> wireless der virker med FreeBSD eller en pcmcia port så jeg kan putte et
> fungerende kort i.
Jeg bruger et supporteret pcmcia kort, skal have fundet et minipci kort til at
stoppe i den.

> Den må ikke være hvid,rød eller gul.
> USB 2
Jeg er ikke klar over om det er USB 2

> Max. 8k + moms
> 1024x768 opløsning i 32bit
> dk tastatur ikke et must.
>
> Er der nogen derude der har købt sådan en og vil dele ud af deres
> erfaringer.

/Soeren

--
Soeren Straarup   | aka OZ2DAK aka Xride
FreeBSD committer | FreeBSD since 2.2.6-R