Re: OpenBSD på Sun Ultra 20 M2 workstation?

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 07 Mar 2007 - 10:46:35 CET

From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: OpenBSD på Sun Ultra 20 M2 workstation?
Date: Wed, 7 Mar 2007 10:46:35 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 07/03/2007, at 9.06, Gregers Petersen wrote:

> Har du prøvet at ringe til Sun.dk, de hjælper sikkert gerne?
>
> Jeg kunne også godt tænke mig så'en en Ultra 20 M2, så hvis du
> checker den ud så kigger jeg forbi en dag og "slår" lidt på den :-)

Jeg ringede til Sun der henviste til DNS.dk som røg til en tlfsvarer
for en fyr "Lars" til sidst.

Nu har jeg udfyldt Suns try-buy tilbud om en Sun Ultra 20 M2, så må
vi se

Sådan lidt indenfor samme topic, vil det være en ide med en BSD-DK
hardware FAQ?

Jeg synes indimellem det er irriterende at skulle surfe rundt efter
specifikke kort
som man ved virker med BSD.

Jeg forestillede mig noget som det almindelige BSD-DK FAQ

Indledning
Links til HW listerne for OpenBSD, FreeBSD, NetBSD
og så et par referencer til systemer som kan fås i DK og så lidt
kommentarer

Eksempelvis
Sun X2100 M2 1U server

Kommentar (Henrik Lund Kramshøj):
Jeg bruger denne server til OpenBSD og den virker super.
Eneste problem er at management interface og driver i OpenBSD ikke
samarbejder, ved at slå netkortet fra i kernen virker management og
serveren har 3 andre netkort der kan bruges til OpenBSD

NB: kommentarer i dette FAQ vil selvfølgelig være for egen regning og
det bør stå tydeligt at hverken FAQ maintainer eller BSD-DK anbefaler
osv osv

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, Follower of the Great Way of Unix
hlk@security6.net, +45 2026 6000 cand.scient, CISSP