Ekstern hardisk til backup

From: Torben Sørensen (none@tos--tinx.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 06 Mar 2007 - 11:35:34 CET

Date: Tue, 6 Mar 2007 11:35:34 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: Torben Sørensen <none@tos--tinx.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Ekstern hardisk til backup

hey folks

Vi har en FreeBSD 5.4 på en mini-itx (via 600 mhz fanless) der fungere som
mail og webserver. Pt. laves manuel backup af serveren, men det er ved at
være lidt for krævende (tidsmæssigt). Jeg har derfor været på jagt efter en
ekstern disk som kan benyttes fra freebsd 5.4 og er lidt i tvivl om hvad
fungere optimalt...
Idéen er at disken skal stå stille når den ikke bruges. Når backup skal
laves, mountes disken og der skrives på den, hvorefter der laves en umount
(jeg har lavet scriptet, men ikke testet det endnu)

Derfor: Er der nogen der har erfaringer med eksterne diske, som er stabile?

Hastigheden og støjniveau er for så vidt lige meget.

Jeg har kigget lidt på
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=198647 men vil den
fungere med FreeBSD?

--