Re: Opgradering fra FreeBSD 4.10->6.2 (Was: program til aflæsning af S.M.A.R.T)

From: Robert Martin-Legene (none@rlegene--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 25 Jun 2007 - 02:44:57 CEST

Date: Mon, 25 Jun 2007 02:44:57 +0200
From: "Robert Martin-Legene" <none@rlegene--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Opgradering fra FreeBSD 4.10->6.2 (Was: program til aflæsning af S.M.A.R.T)

On 24/06/07, Niels Wahlgreen <none@niels--wahlgreen.dk.lh.bsd-dk.dk> wrote:
> Er der nogen som har prøvet den samme procedure, eller har nogen bedre forslag? Eventuelle advarsler?

Jeg har (prøvet) at have FreeBSD kørende på en partition så jeg
kunne boote den via bootloaderen eller via vmware, efter
forgodtbefindende, og det virker ganske udmærket.

Du skal dog være opmærksom på, at det er begrænset med
hardware du har adgang til i vmware, men hvis du stort set
kun kan skal bruge ethernet, disk, cpu og ram går det nok.
Husk at netkortet og disken nok skifter navn. Det kan have
betydning for din ifconfig (rc.conf) og for din fstab. Du skal
derfor nok forvente at komme til at gå i singleuser for at fixe
fstab og lige rette rc.conf til, og så reboote. Jeg vil tro det
virker fint, hvis du blot giver den et bridget interface fra vmware.

Jeg ved ikke om Windows' firewall evt spiller ind.

Pas desuden på, at du får en ny mac-adresse i vmware, så
maskiner på lokalnettet kan have svært ved at se din maskine
med det samme. Hvis en ping ikke virker, så prøv at logge ind
på "alle maskiner" og slet arp-entryet for den flyttede maskine
(fx. arp -d 192.168.5.5).

Lykke til,

--
  Robert