Re: Tip: hvis du er træt af TDC's DNS, så prøv OpenDNS

From: Peter Larsen (none@mail--czar.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 07 Jun 2007 - 19:19:53 CEST

From: Peter Larsen <none@mail--czar.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Tip: hvis du er træt af TDC's DNS, så prøv OpenDNS
Date: Thu, 7 Jun 2007 19:19:53 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On Jun 7, 2007, at 6:37 PM, Claus Guttesen wrote:

> Mulig det, men du tilføjer ikke nogen relevans til debatten.

Dvs, du er ikke relevant at vi ikke kan stole på dns, og ved ligefrem
at installere noget DNS som OpenDNS og dermed frivilligt forgifte ens
eget miljø, så mener du det er urelevant?

Du kan lave så mange grimme ting, feks få lister over NXDOMAIN
domæner og registrer dem, finde ud af trafikmønstre osv. mulighederne
er utallige.

Jeg har i øvrigt haft fornøjelsen af at side og debugge kode på et
OpenDNS tilsluttet netværk, det var mildt sagt utrovædige resultater
jeg fik tilbage. Hold jer til jeres isp's DNS, hvis ikke jeres ISP
kan finde ud af det, så lav en selv med $dnssoftware, lokalt.

DU mener at min holdning til DNS er ligegyldig, det mener jeg så ikke.

regards, Peter