Re: Tip: hvis du er træt af TDC's DNS, så prøv OpenDNS

From: Anders Mundt Due (none@amd--pd-house.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 07 Jun 2007 - 17:24:12 CEST

Date: Thu, 7 Jun 2007 17:24:12 +0200
From: Anders Mundt Due <none@amd--pd-house.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Tip: hvis du er træt af TDC's DNS, så prøv OpenDNS

On 7 Jun, Claus Guttesen wrote:

> Fint tips. Husk dog at hvis din ip-adresse er tildelt vha. dhcp skal
> informationen lægges tilbage, når ip-adressen fornyes.

Hvis man benytter dhclient kan man i det tilfælde med forskel skrive
noget lignende dette i sin /etc/dhclient.conf:

interface "<ydersideif f.eks. fxp0>" {
        supersede domain-name-servers 208.67.220.220;
        prepend domain-name-servers 10.11.12.13;
}

Personligt ville jeg dog nok, hvis det alligevel er sådan at man har en
unix maskine ved hånden, installere en local dns cache. Dette være sig
tinydns, bind eller <whatnot> .. pick your poison :-)

/Anders