Danske tegn i subversion på BSD, OpenBSD og OSX vs Subversion på Windows

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 07 Jun 2007 - 10:39:26 CEST

Date: Thu, 07 Jun 2007 10:39:26 +0200
From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Danske tegn i subversion på BSD, OpenBSD og OSX vs Subversion på Windows

Hejsa

Jeg har et problem, som er rimeligt irriterende.

To studerende lægger filer ind i subversion på en OpenBSD (4.1)
med subversion-1.4.3p3 på serveren.

Iblandt filerne ligger udover kode til et stykke software en masse
filer såsom tegninger og andre dokumenter i vsd, doc osv.

Problemet er at der indimellem sniger sig et dansk tegn ind i filnavnet
på Windows, deres udviklingsplatform.

Det giver så mig problemer når jeg vil lave update fra min Mac OS X:
A /userdata/projects/java/workspace/VikingScan/docs/Elaboration_II
/userdata/projects/java/workspace/VikingScan/docs/Elaboration_II/Planlaeg_scanning_flow.vsd
/userdata/projects/java/workspace/VikingScan/docs/Elaboration_II/UC03-Log_ind.doc
    Invalid argument
svn: Can't convert string from 'UTF-8' to native encoding:
svn:
/u...slettet...rkspace/VikingScan/docs/Elaboration_II/Iterationsm?\195?\165l
elaboration II.doc

Ganske givet fordi der igen er sneget et ø ind i iterationsmØde :-(

Nogen der bruger subversion som kan sige hvordan jeg kan nægte dem
at importere dette overhovedet? eller finde en måde hvor jeg kan update
lokalt
på min Mac OS X.

Jeg har prøvet fra kommandolinien på Mac OS X med
Subversion command-line client, version 1.4.3.

og fra Eclipse - som så bruger JavaHL som så vist nok bruger svn klienten
på maskinen

Desværre kan jeg heller ikke på serveren lave checkout, min
viden om UTF8 på OpenBSD er begrænset og locale på OpenBSD
- hvad er det? ;-)

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, Follower of the Great Way of Unix
hlk@security6.net, +45 2026 6000 cand.scient CISSP CEH