Re: Soekris consol: manglende new lines (Nu med resten)

From: Uffe Jakobsen (none@uffe--uffe.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 27 Jul 2007 - 10:58:24 CEST

Date: Fri, 27 Jul 2007 10:58:24 +0200
From: Uffe Jakobsen <none@uffe--uffe.org.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Soekris consol: manglende new lines (Nu med resten)

Hej Morten,

Morten Winther wrote:

> Synes jeg har prøvet mange settings, men måske en der ved hvad jeg mangler?

Dybt inde under Properties på din HyperTerm forbindelse på "Steeings" fane-bladet er det en "ASCII-setup" knap - den åbner et vindue for "ASCII Sending/Receiving"-settings
det vindue har et flue-ben for "Append line feeds to incoming line ends" - måske det virker for dig ???

Anyway Hyperterm er et elendigt program - jeg ville anbefale dig at prøve en af følgende windows programmer: Putty (1), Poderosa (2) eller hvis du er
serial-line-signaling-debug-freak så brug RealTerm (3). Realterm den har realtids "diode" blink som afspejler signaleringen mellem pc og din soekris...

1) http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/download.html
2) http://en.poderosa.org/download/binary.html
3) http://realterm.sourceforge.net/

Håber det hjælper