pkgdb -F - mange dependency fejl

From: Benny Simonsen (none@bsd-dk--slbs.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 26 Jul 2007 - 17:17:22 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: Benny Simonsen <none@bsd-dk--slbs.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Thu, 26 Jul 2007 17:17:22 +0200
Subject: pkgdb -F - mange dependency fejl

Hej

Jeg har været ved at opdatere en maskine, som kører FreeBSD-6.2-Stable

Den blev sidst opdateret mht. ports for ca.4 mdr. siden, og så nu her.

Imellemtiden er portupgrade blevet opdateret, så der kom nogle syntaks
fejl. (Har ikke lige fejlen med hed noget med sed: s|\@commands) svh.

Jeg fik så afbrudt den "portupgrade -a", som jeg havde gang i.

Derefter har jeg opdateret portupgrade, kørt en pkgdb -L, for at få
fikset lost dependencies.

Nu er jeg så igang med pkgdb -aF, men men men, det bliver jeg vist
aldrig færdig med, for der er temlig mange linier med:

Stale dependency: gnome-keyring-0.8 -> libXTrap-1.0.0 (x11/libXTrap):
Skipped. (running in non-interactive mode; specify -i to ask)
Stale dependency: gnome-keyring-0.8 -> libXcomposite-0.3.2,1 (x11/libXcomposite):
Skipped. (running in non-interactive mode; specify -i to ask)

Jeg skal selvfølgelig bare køre pkgdb -F (men det har jeg ikke
tålmodighed til.

Nogen hint til hvordan jeg får den redet?

Kan jeg greppe alle manglerne - altså pakkerne i parantes, og så køre en
portinstall på dem?

Mht. hvordan pakkerne er installeret:
Pakkerne er installeret med portinstall -P, dvs en go blanding af
pakker og ports.

Håber på lidt godt nyt :)

Og så lige lidt at lære af:
Hvis ikke man holder sine ports up to date, så sørg for at starte med
en
"portupgrade -P portupgrade"

/Benny