høste fra støyen, fore spamd, nyte stillheten

From: Peter N. M. Hansteen (peter@bsdly.net)
Date: Wed 25 Jul 2007 - 23:32:44 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: høste fra støyen, fore spamd, nyte stillheten
From: peter@bsdly.net (Peter N. M. Hansteen)
Date: Wed, 25 Jul 2007 23:32:44 +0200

I mitt lille hjørne av blogosphere på <http://bsdly.blogspot.com/> har
jeg gående en liten føljetong om hvordan jeg høstet fra støyen
spammere genererer med falske avsenderadresser i mitt domene, legger
disse adressene inn i greytrap-liste og så offentliggjør listen.

Formålet med øvelsen er litt brønnpissing eller videre forurensing av
adresselistene spammerne bruker for lettere oppfanging, og det ser ut
til å virke.

Jeg hpåer at dette kan være til nytte og glede for noen i
BSD-DK-kretsen. Første post i serien er på [1], foreløpig siste
er på [2], de mellomliggende er stort sett beslektet :)

- P

[1] http://bsdly.blogspot.com/2007/07/hey-spammer-heres-list-for-you.html,
[2] http://bsdly.blogspot.com/2007/07/harvesting-noise-while-its-still-fresh.html

--
Peter N. M. Hansteen, member of the first RFC 1149 implementation team
http://www.blug.linux.no/rfc1149/ http://www.datadok.no/ http://www.nuug.no/