Re: afvikle kode som ikke aflæses i cpu-statistik

From: Poul-Henning Kamp (none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 12 Jul 2007 - 12:48:02 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: afvikle kode som ikke aflæses i cpu-statistik
From: "Poul-Henning Kamp" <none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Thu, 12 Jul 2007 10:48:02 +0000

In message <none@b41c75520707120334x643c0362ya95198e72f28ac1--mail.gmail.com.lh.bsd-dk.dk>, "Claus
 Guttesen" writes:

>Ifølge denne artikel er det lykkedes nogle folk fra School of Computer
>Science and Engineering ved Hebrew University i Jerusalem at lave
>programmer som eksekveres mellem operativ-systemets ticks, og som - i
>følge artikkelen - ikke kan spores direkte, men at forbrugt cpu-tid
>tildeles et "uskyldigt" program.

Jeg har ikke kigget på det i detailler, men det er en gammelkendt
problematik, der er sådan set intet ny i det.

Eller rettere, det er der måske. Jeg tror nemlig ikke tricket kan
bruges på FreeBSD-7 og fremaf, for der er vores CPU accounting blevt
meget mere præcis, så man ikke mere kan falde imellem sprækkerne.

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
phk@FreeBSD.ORG         | TCP/IP since RFC 956