Re: Off topic : Hosting center

From: Flemming Frøkjær (none@flemmingf--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 24 Jan 2007 - 10:05:01 CET

Date: Wed, 24 Jan 2007 10:05:01 +0100
From: "Flemming Frøkjær" <none@flemmingf--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Off topic : Hosting center

On 1/24/07, Tommy Eriksen <none@tommy--the-coffeeshop.dk.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> Ork jo, alle den slags tal er seriøse. Men mest ud fra en betragtning om
> hvor mange penge du skal have tilbage når de ikke overholder - og i dét
> tilfælde er det da bedre at regne baglæns fra 99.99999% end 99.6% (hvis
> ellers satsen per procent er den samme). ;)

99.99% oppetid betyder max 53min downtime på et år. 99.999% er kun 5 min 15 sec.
Det er da relevant for mig hvis jeg skal købe en service. Spørgsmålet
er så om jeg er villig til at betale pris forskellen.
Jeg kender ikke omtalte leverandører, men det er absolut ikke unormalt
at udbyde sådan service og de kan som regel leve op til det.

Jeg har ikke set på colocation i DK, men de sites jeg har kigget på i
US har taget højde for jordskælv, oversvømmelse, brand, fly crash,
strøm afbrydelse, rendegravere, levering af disel til generatorer,
væbnet røveri, terror, redundante internet connection typisk 3 eller
flere, redundant hardware. redundante generatorer, redundante UPS med
separate betteri rum.

Flemming