Re: Abefalinger til trådløs router

From: Flemming Frøkjær (none@flemmingf--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 16 Jan 2007 - 15:02:02 CET

Date: Tue, 16 Jan 2007 15:02:02 +0100
From: "Flemming Frøkjær" <none@flemmingf--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Abefalinger til trådløs router

On 1/16/07, Lars Bonnesen <none@lars.bonnesen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> Hvis ikke maskinen står og laver noget andet alligevel, så ja. Hvis
> man som jeg alligevel har en BSD stående som firewall, der kører 24/7,
> så må det være billigere at smide et trådløst kort i denne frem for et
> egentligt accesspoint.

Men hvis du nu køber en soekris og laver firewall og access point på
den så har den betalt sig selv på ca 1 år.
Min har et strøm forbrug på ca 5W med wireless. Så kom jeg godt nok
til at smide en 800Kr strømforsyning i, men den har en virknings grad
over 96%.

Hvis den også skal være mail server, og måske web server skal du have
en disk i. Det vil hæve strøm forbruget med ca 2,2 - 2,5W.

Flemming