Re: Hvordan speeder jeg xml import op?

From: Morten Winther (none@mw--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 16 Jan 2007 - 13:31:17 CET

Date: Tue, 16 Jan 2007 13:31:17 +0100
From: Morten Winther <none@mw--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Hvordan speeder jeg xml import op?

Phil Regnauld wrote:

> - mysql version ?

*MySQL 4.1.15*

> - transactions hvis 5.x ?
> - delayed writes ?

Jeg bruger ikke "insert delayed" hvis det er det du mener?

> - mysql backend (myisam, innodb, ...)

myisam

> - my.cnf konfig (buffers osv.) ?

Helt standard lige på nær jeg har meget få stop words til fulltext index

> - disk teknologi (SATA, IDE, SCSI) og konfiguration (enkel disk,
> spejl, RAID5, raid0, ...)

Dell maskine med hardware raid 1.

> - RAM ?

2 GB

> - binary logging slået til ?

OFF

> - slow queries logging ?

OFF

> - hvad siger gstat mens du importerer ?

gstat ser ikke slem ud. Den ligger meget lav - lige på nær når jeg laver
en summary table hvor den maxer ud ved 100 %, men under selve xml
parsing ser det ikke ud til at være disk io der er problemet.

> Man mdconfig

tak

--
Best regards

Morten Winther System & Application Architect

MW Interactive

E-mail: mw@mwi.dk Mobile: +45 60 60 66 66 http://www.mwi.dk