Re: Abefalinger til trådløs router

From: Lars Bonnesen (none@lars.bonnesen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 15 Jan 2007 - 22:14:41 CET

Date: Mon, 15 Jan 2007 22:14:41 +0100
From: "Lars Bonnesen" <none@lars.bonnesen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Abefalinger til trådløs router

On 1/15/07, Rico Secada <none@coolzone--it.dk.lh.bsd-dk.dk> wrote:
> Hej
>
> Jeg har p.t. en D-Link DI-624+, trådløs router, den er elendig, mister konstant forbindelse, og ja, en hel masse andet..
>
> Er der nogen der har nogle anbefalinger til en god, stabil, dog alligevel billig, trådløs router?

Har selv en Linksys 54-et-eller-andet. Den fungerer fint og mister
stort set aldrig forbindelsen. Havde en Linksys 11 før dette, men den
brændte af efter lige lidt over et år.

Husk at det kommer noget an på, hvad der er af forstyrrelser i
området. Man kan vist stort set kun bruge tre kanaler. 1, 6 og 11.
Hvis der er 100 netværk på kanal 11 i dit område, så skift til kanal
1.

Se... det en anden skrev om med at smide et wifi PCI kort i en
BSD-boks og så bruge denne som wireless router har jeg aldrig rigtig
tænkt på... Den løsning ville jeg egentlig heller selv have lavet end
min løsning med accesspointet. Kan et wifi PCI kort forbinde til flere
andre wifikort på samme tid? Altså ligesom et accesspoint point, og
ikke bare point to point?

Vh, Lars.