qemu og netværk på OpenBSD

From: Christian Elmerkjær (none@chrisne--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 15 Jan 2007 - 00:48:02 CET

Date: Mon, 15 Jan 2007 00:48:02 +0100
From: "Christian Elmerkjær" <none@chrisne--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: qemu og netværk på OpenBSD

Hej

Jeg er i øjeblikket i gang med at lege med qemu/openbsd/win2k.
Jeg har dog lige nu løbet panden mod en mur, da jeg ikke kan få win2k,
som kører i qemu, til at få internetforbindelse.
Jeg er nået frem til at jeg ikke kan få et dhcp-lease fra min router,
gennem tunnellen mellem openbsd og qemu, så den har jeg sat manuelt i
win2k.
Men der er ingen 2-vejstrafik mellem openbsd og qemu. En tcpdump
afslører at tun0 sender data ud på bridge0, som det fysiske
netværkskort også er medlem af (iwi0), men der kommer aldrig svar
tilbage til tunellen.

Er der nogen der har en ide til hvad der kan være galt/jeg overser?
Hvad er mulighedden for at broad/multi-caste over en tunnel?

P.S. Setup'et er for at *host iTunes *host kan tale med min AirTunes!
P.P.S. Hvis setup'et ikke er helt tydeligt, så kører min laptop
OpenBSD, med qemu installeret, og med win2k virtualiseret i qemu.

--
Venlig Hilsen
Christian N. Elmerkjær